Uz Dan planeta Zemlje 22.04. i Svjetski dan voda 22.03.

Uz Dan planeta Zemlje 22.04. i Svjetski dan voda 22.03.

SVJETSKI DAN VODA

Svjetski dan voda obilježava se svake godine 22. ožujka. Razdoblje od 2005. do 2015. godine proglašeno je desetljećem voda pod geslom “Voda za život”.

Jeste li znali da:

  • Voda poboljšava naše zdravlje
  • Pomaže u zaštiti od niza bolesti ( prehlada, virusi)
  • Gotovo više od 80% bolesti nastaju zbog nečiste vode za piće
  • U Africi i Aziji gotovo tri četvrtine stanovništva nema čiste pitke vode
  • Hrvatska je među trideset vodom najbogatijih zemalja u svijetu

(izvor : https://www.voda.hr/hr/novosti/zanimljivosti-o-vodi)

Aktivnost za dobnu skupinu 5-6 godina

Cilj aktivnosti :

  • Poticanje djece na istraživački odnos prema okolini
  • Osvješćivanje i spoznaja o vodi i njezinoj važnosti

Od najranije dobi djecu potičemo na očuvanje okoliša i štednju vode oko nas. U ovoj aktivnosti prikazani su pojedini znakovi onečišćenja vode, odnosno ono što se ne smije raditi u rijeci, potoku ili pored njega.

a) Promotrite i prepoznajte sa svojim djetetom koji znakovi prikazuju onečišćenje vode te što bismo mi mogli učiniti da spriječimo daljnje zagađenje vode

b) Osmislite i nacrtajte sami znakove kojima biste prikazali što se ne smije raditi u rijeci, potoku ili pored njega

c) Prema izboru izradite kartice od kartona na kojima možete nacrtati znakove „kako štedimo vodu“ ( npr. Dok četkamo zube, slavina je zatvorena ili peremo ruke sa sapunom – slavina zatvorena) a koje vam kasnije mogu poslužiti kao memory igra, karakterističnu za tu dob

Slika 1.  Znakovi onečišćenja vode

Istraživačko – spoznajna aktivnost: plutajući predmeti

Dob djece : 4-6 godina

Otkrivamo osobine vode, koji predmeti plutaju na vodi a koji ne.

Materijali :

  • Plitka posuda za vodu
  • Predmeti različitog materijala
  • Jedan plastičan podložak koji označava predmete koji tonu
  • Jedan plastičan podložak koji označava predmete koji plutaju

Tijek aktivnosti :

Napunite plitku posudu vodom. Raširite predmete koje ste skupili po stolu pored posude s vodom. Navedite dijete da izvrši pokaz kako bi vidjelo koji će predmet plutati a koji neće. Hoće li svi predmeti plutati? Pogledajte i razvrstajte predmete na podloške koji tonu ili plutaju.

Razgovarajte s djecom :

Zašto djeca misle da neki predmeti plutaju a neki ne? Koji materijali tonu a koji plutaju? Usporedite njihove sličnosti i razlike.

 

Pripremila: Mirjana Radić, odgajateljica skupine “Pčelice”