Temu projekta smo započeli nakon što su djeca više puta u našem vrtićkom, „šumskom“ dvorištu ugledala vjevericu kako se penje na drvo i skakuće s grane na granu.
Filip : „Vjeverica, teta vjeverica! Penje se! Eno, tamo gore.“
Marko : „Skuplja žireve.“
Enola : „Penje se na bor.“
Jadran : „To nije bor.“
Kako bi proširili temu i bolje istražili životinje i biljke naših šuma, u suradnji s roditeljima prikupili smo : enciklopedije o šumskim životinjama, njihovim nastambama i mladuncima, priče i slikovnice, prirodnine (mahovina, grane bora, smreke, jele), plodove (žir, lješnjak, šipak, orah, češer). Prikupljeni materijal istraživali smo putem svih osjetila (dodirivali, mirisali – grane i plodove, kušali – orah, lješnjak, šipak, osluškivali – orah, lješnjak, grane na vjetru). Dok smo istraživali putem osjetila, istovremeno smo opisivali, imenovali, prepričavali osobne doživljaje o njima.
Za poticanje razvoja dječjeg govora,a kroz istraživanje putem interneta, za aktivnosti smo isprintale sliko priče o životinjama, zagonetke, fotografije životinjskih nastambi i različitih životinjskih tragova, snimile zvukove iz šume i glasanja životinja. Sve to djecu je potaknulo da životinje glume, oponašaju njihovo kretanje i imitiraju glasanje, smišljaju vlastite priče o njima i dramski izvode različite improvizacije.
Za poticanje razvoja dječje mašte i kreativnosti , te nadogradnje dječje igre izradili smo s djecom maketu šume. Maketa je djecu potaknula na samoinicijativnu klasifikaciju šumskih životinja iz naše kutije sa životinjama. Suradnjom djeca su međusobno dijelila uloge, osmišljavala pravila igre, te mijenjala pravila i vrstu igre.
Motorički i tjelesni razvoj kod djece smo poticale tako što smo svakodnevno boravili na otvorenom. Koristili smo prirodne i umjetne prepreke i poligone, igrali elementarne igre s pravilima različitih prirodnih oblika kretanja („Ja idem u lov na vuka“, „Lovac i zečići“). „Kao vjeverice“ poticale smo djecu na penjanje na penjalice i niže grane drveća. „Kao vuk, medo, lisica“ poticale smo djecu na hodanje četveronoške bez i između prepreka. Sitnim koracima hodali smo „kao jež“ po stazici, a „Kao zeko“ poticale smo djecu na skakanje sunožno između obruča.
Za poticanje razvoja likovnog izričaja djeci smo nudile razne likovne materijale, te ih poticale na usavršavanje različitih likovnih tehnika. Životinje su djeca crtala, slikala, modelirala. Novu tehniku koju su djeca upoznala je otiskivanje vilicama, žlicama, drvenim štapićima. Životinjske nastambe djeca su izrađivala režući škaricama, oblikujući karton i spužvu, uz pomoć ljepila i kolaž papira. Od novih materijala djecu smo upoznali s pur-pjenom.
Cijeli projekt protekao je u ugodnom i toplom ozračju, koji smo upotpunile slušajući s djecom opuštajuće šumske zvukove, pjevajući pjesmice o životinjama i smijući se šalama i zagonetkama o njima.
Pripremile i realizirale odgojiteljice Nina i Ines i djeca skupine „Jabučice“.