Da djeca, ali i odrasli, vole provoditi vrijeme na pametnim uređajima općepoznata je stvar. Međutim, zašto ne bi to vrijeme, između ostalog, iskoristili za učenje i komunikaciju? Razvoj aplikacija unutar projekta ICT-AAC spojio je privlačnost tehnologije i učenje. Iako se često koriste u radu s djecom i osobama sa složenim komunikacijskim potrebama, ove aplikacije su namijenjene i djeci predškolske i mlađe školske dobi urednog razvoja jer na zabavan način potiču razvoj predvještina čitanja, pisanja i računanja. Aplikacije su besplatne i mogu se preuzeti sa web trgovine odgovarajućeg operativnog sustava (Apple iOS, Android, Web). Također, većina aplikacija može se u postavkama prilagoditi ovisno o individualnim potrebama i mogućnostima djeteta.
Donosimo Vam kratki pregled nekoliko aplikacija koje često koristimo u radu s djecom kako biste iste mogli koristiti doma i na taj način pružiti djeci još jedan novi izvor učenja:
- potiče razvoj fonološke svjesnosti koja predstavlja jednu od osnovnih predvještina čitanja (prepoznavanje prvog, zadnjeg ili svih glasova riječi)
- olakšava učenje povezanosti između glasa i slova što potiče vještine rane pismenosti neophodne za čitanje, a kasnije i za pisanje
- obogaćuje rječnik, potiče i druge važne predvještine čitanja – imenovanje i izdvajanje slova/glasa na početku riječi, organizacija slova i riječi (smjer s lijeva na desno), vizualne oznake slova i riječi, pravila o riječima te vještine predviđanja riječi
- olakšava učenje velikih tiskanih slova i njihovog pravilnog pisanja
- poznavanje i imenovanje slova, uz fonološku svjesnost, jedan je od najznačajnijih pretkazatelja spremnosti za poduku čitanja
- ima strukturu igre memory i potiče izdvajanje prvog glasa u riječima, utvrđivanje veze slovo-glas, kao i usvajanje novih riječi
- potiče razvoj vještine pripovijedanja
- omogućuje slaganje priča pomoću niza sličica (vlastite fotografije, slike iz galerije uređaja, simboli)
- svakoj sličici moguće je pridružiti tekstualni i zvučni zapis koji opisuju odgovarajući dio priče
- aplikacija sadrži i dvije igre: “Složi priču” (slaganje pomiješanih sličica po pravilnom redoslijedu) i “Izbaci uljeza” (odabir sličica koje ne pripadaju priči)
- olakšava usvajanje prijedloga preko četiri različite igre (upoznavanje, razumijevanje, uporaba prijedloga te prepoznavanje ispravne ili pogrešne uporabe prijedloga) i uz vizualnu podršku
ICT-AAC Jezična Gradilica
- potiče morfološki razvoj djece predškolske dobi; omogućava korisnicima da im se na vizualno atraktivan i zabavan način približe gramatički morfemi za imensku i glagolsku množinu
ICT-AAC Domino brojalica
- potiče razvoj prepoznavanja i povezivanja količine i brojeva, odnosno vještina rane matematičke pismenosti, koje su preduvjet za shvaćanje osnovnih računskih operacija
ICT-AAC Matematička igraonica
- potiče razvoj matematičkih (pred)vještina (razumijevanje postojanja objekta, sposobnost prepoznavanja i razlikovanja količine, manipulacija brojevima, razumijevanje redoslijeda brojeva te općenito razumijevanje brojevnog sustava)
- potiče usvajanje osnovnih matematičkih operacija kroz nekoliko igara (brojanje, jednakosti skupova, zbrajanje, oduzimanje, množenje i dijeljenje)
ICT-AAC Vremenski vrtuljak
- omogućuje upoznavanje s različitim aspektima vremena (godišnja doba, dani u tjedni, mjeseci u godini)
Za više informacija o projektu, navedenim i drugim razvijenim aplikacijama posjetite stranicu http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/ .
Pripremila: Lucija Mance, logopedinja