Društvene igre aktiviraju niz mentalnih procesa, jer dijete pamti pravila igre, prati svoje i tuđe poteze, logički povezuje i zaključuje. Dijete mora planirati svoj slijedeći potez čak i nekoliko koraka unaprijed te osmišljavati dugotrajnu strategiju. Pomicanjem pijuna, bacanjem kockice uvježbava se orijentacija i koordinacija u prostoru, dijete uči prostorne odnose. Većina društvenih igara uključuje matematičke koncepte-mehaničko brojanje, prepoznavanje brojki, povezivanje brojke s brojem i količinom do kompleksnih ideja zbrajanja i oduzimanja. Neke igre uključuju i geometrijske koncepte, geometrijske oblike, klasifikaciju, nastavljanje niza, te potiču učenje mjerenja, udaljenost.
Tijekom manipuliranja sitnim dijelovima, dijete čini razne pokrete i razvija finu motoriku, najčešće šake i prstiju. Uvježbava se i okulomotorna koordinacija, istovremena koordinacija očiju i ruku.
Društvene igre šalju djetetu važne poruke o životu, jer uči na vlastitom i tuđem iskustvu uspjeh i neuspjeh u sigurnom okruženju i pozitivnoj atmosferi.
Odgojiteljice Tihana Barać i Sanja Zadrović, skupina “Malci”