Prva dva tjedna u mjesecu studenom s djecom smo obilježili mjesec knjige. Cilj nam je bio djeci približiti slikovnicu i pisanu riječ, preusmjeriti fokus djece s digitaliziranih sadržaja na . Aktivnosti koje smo planirali prema dječjim interesima i potrebama, a u dogovoru s njima ih realizirali bile su maštovite, poticajne, primjerene dobi djece i raznovrsne.
Govorni razvoj smo poticali tako što smo kod djece njegovali međusobnu komunikaciju, pravo pričanja „dok me drugi slušaju“. S djecom smo razgovarali i izradili plakate, a time bogatili njihov rječnik i spoznaju:
- „Što je knjižnica?“
- „Kakve knjige poznajemo?“
- „Što se sve u knjigama nalazi?“
- „Moja najdraža priča“
Čitajući im razne priče (Pepeljuga, Trnoružica, Ružno pače, Tri praščića, Zorg…) poticali smo ih na postavljanje pitanja, iznošenje vlastitog mišljenja i pretpostavki.
Nudeći djeci priče u slikama poticali smo ih na prepričavanje na osnovu vlastitog doživljaja („Jež u berbi jabuka“).
Djeca su usvajala radne navike i navike brige i čuvanja slikovnica tako što smo zajedno pospremali kutić slikovnica, klasificirali koje knjige/slikovnice trebaju popravak te iste i pokušali popraviti/zalijepiti stranice, spojiti korice. S djecom smo izradili plakat „Što knjige vole, a što ne vole“ kako bi senzibilizirali dječji odnos prema knjigama i poticali razvoj spoznaje kako se prema knjigama odnositi.
Socio-emocionalne odnose razvijali smo kroz jačanje bliskosti i produbljenje emocionalnih veza s osobom koja priča (čitanje onoga što su djeca odabrala, čitanje u kružiću kako bi svi vidjeli i čuli). Kroz bajku „Ružno pače“ poticali smo djecu na prepoznavanje vlastitih osjećaja i osjećaja drugih. Čitajući o princezama i vješticama poticali smo razumijevanje socijalnih odnosa, prihvaćanje pravila ponašanja, dobra i zla, pravde i nepravde.
Svoje doživljaje djeca su prenosila na papir, a mi smo im nudili različita likovna sredstva te smo na taj način razvijali maštu, kreativnost, finu motoriku.
Pripremile: Nina i Ines, odgojiteljice skupine “Jabučice”.